stručná anotace
|
V souladu s celkový zaměřením ADI je předmět logickým doplněním – a propojením s předměty kreativními. Student se naučí samostatnému uvažování o další cestě svého uměleckého díla i profesním směřování. Díky kvalitní orientaci na trhu s uměním, ovládáním pojmů, které jdou ruku v ruce s jeho tvorbou, nebude pociťovat nervozitu ze své pozice v reálném světě obchodu s uměleckými díly. Naopak stane se informovaným – a tím i schopným většího soustředění na vlastní tvorbu. Bude plnohodnotným partnerem při umělecké obchodní komunikaci, schopným nalézat pro svoji tvorbu odpovídající uplatnění. Předmět nabídne základní ekonomické pojmy z obchodu s uměním, využití umění v korporátní image, management v oblasti umění. Přiblíží problematiku trhu umění, mezinárodní obchod s uměním a roli umění v teorii portfolia ve fázích hospodářského cyklu.V oblasti managementu umění seznámí studenty se všemi činnostmi, které potřebuje znát osoba samostatně výdělečně činná, i s řízením umělecké agentury nebo společného ateliéru, se zásadami týmové spolupráce, organizací, plánováním, rozhodováním, motivací, personalistikou a firemní kulturou pro kterou je umění určeno. Velký důraz bude kladen také schopnost sebeprezentace, psychologii obchodního projevu a komunikace. Marketingová část zajistí studentům praktické uplatnění na trhu. Zahrnuje art marketing, čili základy marketingu aplikované na trh s uměním, galerie a aukční síně a využití marketingových nástrojů pro prosazení se umělce na trhu i pro obchod s uměním a marketingovou komunikaci firem prostřednictvím umění, využití tvůrčí umělecké práce na zakázku pro firemní účely a korporátní image. Cílem předmětu je vychovat absolventy, kteří se budou orientovat v tržním prostředí a uplatní se na trhu s uměním či prostřednictvím umění v komerční sféře. Nedílnou součástí komplexního vybavení studenta ADI pak je znalost základních právních a daňových předpisů, vztahujících se k umělecké činnosti a obchodu s uměním, jako je např. autorské právo, právo duševního vlastnictví, značky, loga, know-how, etc.
|